درمان کم شنوایی افراد
نوشته شده توسط : رومینا علامه

اين مسئله را به طول كمتر عصب هشتم مربوط مي‌داند كه منجر به يكي شدن موج I و II مي‌گردد. براساس سمعک ویدکس  برآوردهايي كه در مورد سرعت انتقال در عصب هشتم و تاخيرات سيناپسي وجود دارد موج II مي‌بايست، فعاليت نرون‌هاي رده اول را منعكس نمايد. (يعني عصب شنوايي در مقابل ساقة مغز)
17- مربوط بودن موج II به عصب مغزي در انسان با دو شاهد، تاييد شده است، شواهد كلينيكي دال به وجود موج II قابل اعتماد در مرگ مغزي و نيز ثبت مستقيم اين موج حين عمل جراحي، مستقيماً از عصب و در محل ورود آن به ساقه مغز.
17- در گذشته و کم شنوایی بر مبناي مطالعات انجام گرفته روي حيوانات موج III را ناشي از فعاليت عصبي در مجموعه زيتوني فوقاني (SOC) در سمت كنترالترال در ساقة مغز مي‌دانستند. براساس مطالعات جديد [(ثبت‌هاي داخلي جمجمه‌اي و (S.D.M)، موج III به هستة حلزوني مربوط مي‌شود. Moller و همكاران، بين زمان نهفتگي پتانسيل‌هاي ثبت شده مستقيم از هستة حلزوني در همان سمت گوش تحريك شده، (اپسي‌لترال) و موج III بدست آمده از ABR ثبت شده از سطح، ارتباط پيدا كردند. موج III از فعاليت گروه دوم نروني در وراي عصب هشتم و در داخل هستة حلزوني و يا نزديك به آن ايجاد مي‌شود، در صورتيكه قعر (Trough) متعاقب موج III از جسم ذوزنقه‌اي (Trapezoid Body) برمي‌خيزد. يافته‌هاي فوق از تحقيقات S.D.M كه توسط sherg و همكارانش انجام شده، بدست آمده‌اند.
براساس مشاهدات انجام شده در انسان با روش فوق مي‌توان با اطمينان گفت كه حداقل موج III سمعک یونیترون در بخش Caudal پونز شنوايي و محتملاً در سمت همسوي تحريك ايجاد مي‌گردد.
هستة حلزوني 100000 نرون دارد كه اغلب آنها، توسط رشته‌هاي عصب شنوايي، عصب‌دهي مي‌شوند. دندريت‌ها در هستة پشتي (Dorsal)، يك ترتيب موازي را نشان مي‌دهند، اما در هستة شكمي (Ventral)، ترتيب قرارگيري، از هيچ الگويي تبعيت نمي‌كند.





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: